Home  / O bibliotece  /  Informacje  / Udostępnianie  / Katalog on-line  / Aktualności  / Działalność  / Kontakt  / 

O bibliotece

Misja

Historia

Kalendarium

Patron

Exlibrisy

Zbiory

Informacje

Adres

Godziny otwarcia

Struktura organizacyjna

Statut

Usługi

Udostępnianie

Regulaminy

Katalogi

Wydziały

Filie

Aktualności

Ogłoszenia

Wykazy nowych nabytków

Wydarzenia

Przetargi

Działalność

Wystawy

Oferta dydaktyczna

Konkursy

Nowa Matura

Zestawienia bibliograficzne

Ośrodek Biblioterapii

Publikacje pracowników

Kontakt

Linki

Zapytaj Bibliotekarza

Nauczanie początkowe, edukacja wczesnoszkolna, nauczanie zintegrowane, kształcenie zintegrowane

NAUCZANIE POCZĄTKOWE
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE

- zestawienie bibliograficzne


Zestawienie bibliograficzne zostało sporządzone w oparciu o wybrane zbiory Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Gdańsku.
Opis bibliograficzny dla wydawnictw zwartych i ciągłych zgodny jest z obowiązującymi normami:
PN-82/N-01152.01: Opis bibliograficzny. Książki.
PN-97/N-01152-2: Opis bibliograficzny. Wydawnictwa ciągłe.
Zastosowano drugi stopień szczegółowości opisu bibliograficznego.
Zestawienie podzielone jest na następujące części:
-wydawnictwa zwarte,
-wydawnictwa ciągłe.

Dokumenty drukowane:

Wydawnictwa zwarte



1. BOGDANOWICZ, Marta
Dni tygodnia, pory roku i miesiące : zabawy i scenariusze zajęć rozwijających funkcje językowe / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Rożyńska. – Wyd. 1, dodr. – Gdańsk : Harmonia, 2005. – 78, [1] s. : nuty, rys. ; 29 cm. – ISBN 83-7134-172-5


2. BOGDANOWICZ, Marta
Dni tygodnia, pory roku i miesiące : zabawy i scenariusze zajęć rozwijających funkcje językowe : karty ćwiczeń dla ucznia / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Rożyńska. – Wyd. 1, dodr. – Gdańsk : Harmonia, 2005. – [2] s., 71 k. : rys. ; 29 cm. – ISBN 83-7134-172-3


3. BOGDANOWICZ, Marta
Przygotowanie do nauki pisania : ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichovej : przewodnik metodyczny dla rodziców i nauczycieli / Marta Bogdanowicz. – Wyd. 3. – Gdańsk : Harmonia, 2005. – Teza (12 s., [80] k. luz. : rys.) ; 30 cm. – ISBN 83-7134-138-5


4. BOGDANOWICZ, Marta
Zeszyt ćwiczeń z ukośnie ułożoną liniaturą dla dziecka leworęcznego / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Rożyńska. – Wyd. 2. – Gdańsk : Harmonia, 2005. – 32 s. ; 21 cm. – ISBN 83-7134-146-6


5. DEWEY, John
Szkoła a społeczeństwo / John Dewey ; tł. [z ang.] Róża Czaplińska-Mutermilchowa. – Warszawa : Żak, 2005. – 119 s. ; 21 cm. – ISBN 83-89501-34-1


6. Edukacyjne obszary „głębokiej zmiany” w dialogu i perspektywie / red. nauk. Anna Karpińska ; [aut. Czesław Kulisiewicz et al.]. – Białystok : Trans Humana, 2005. – 420 s. ; 21 cm. – ISBN 83-89190-51-6


7. FLIS, Renata
Praca w klasie integracyjnej : materiały pomocnicze dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej / Renata Flis. – Kraków : Impuls, 2005. – 287 s. : fot., rys., tab. ; 23 cm. – ISBN 83-7308-369-3


8. HERDTWECK, Waltraud
Warsztaty rytmiki dla dzieci : od doświadczania wszystkimi zmysłami po kreatywne tworzenie / Waltrand Herdtweck ; [tł. z niem. Monika Rudna-Jaros]. – Kielce : Jedność, 2005. – 160 s. : fot. ; 20 cm. – ISBN 83-7224-975-X


9. HŁYWA, Renata Anna
Owoce, warzywa i szlaczki : ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą / Renata Anna Hływa. – Gdańsk : Harmonia, 2005. – 71 s. : rys. ; 29 cm. – ISBN 83-7134-179-2


10. HŁYWA, Renata Anna
Zwierzaczki i szlaczki : ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą / Renata Anna Hływa. – Gdańsk : Harmonia, 2005. – 91 s. : rys. ; 29 cm. – ISBN 83-7134-180-6 11. IWANOWSKA, Alicja
Program psychoedukacyjny dla dzieci 7-10 letnich doskonalący sprawność językową / Alicja Iwanowska, Cecylia Januszek, Mariola Kwiatkowska-Łozińska. – Kraków : Impuls, 2005. – 82, [1] s. : rys. ; 23 cm. – ISBN 83-7308-439-8


12. JĄDER, Mariola
Techniki plastyczne rozwijające wyobraźnię / Mariola Jąder. – Kraków : Impuls, 2005. – 51, [1] s. ; 24 cm + CD. – ISBN 83-7308-459-2


13. KLUS-STAŃSKA, Dorota
Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej / Dorota Klus-Stańska, Marzenna Nowicka. – Warszawa : Wydaw. Szk. i Pedag., 2005. – 238 s. ; 24 cm. – (Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna). – ISBN 83-02-09313-0


14. KOSICKA, Karina
Uczę się pisać / Karina Kosicka ; [il. Gill Elliott, Agata Półtorak]. – Gdańsk : Harmonia, 2005. – 99 s. : rys. ; 29 cm. – ISBN 83-7134-197-0


15. KUNICKA, Małgorzata
Temporalne orientacje teleologiczne nauczycieli / Małgorzata Kunicka. – Kraków : Impuls, 2005. – 143, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm. – ISBN 83-7308-598-X


16. LASKOWSKA, Joanna
Rozwój aktywności twórczej dzieci w sferze języka / Joanna Laskowska. – Kraków : Impuls, 2007. – 119 s. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7308-382-0


17. Mój uczeń przekracza próg szkolny : profilaktyka niepowodzeń szkolnych sześciu- siedmio- i dziewięciu- dziesięciolatków / red. nauk. Jadwiga Kędzierska. – Kraków : UJ, 2005. – 179, [3] s. : tab. ; 24 cm. – (Edukacja i Reforma). – ISBN 83-233-1952-9


18. OELSZLAGER, Beata
Jak uczyć uczenia się? : środki i metody kształcenia samokontroli i samooceny w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Oelszlager. – Kraków : Impuls, 2007. – 276 s. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7308-658-6


19. OKOŃSKA, Halina
Skąd przychodzi bajka : scenariusze zajęć przedszkolnych oraz wczesnoszkolnych na codzienne ćwiczenia i niecodzienne okazje / Halina Okońska, Magdalena Pawińska. – Rzeszów : Fosze, 2005. – 111 s. ; 24 cm. – ISBN 83-88845-45-4


20. Pedagogika małego dziecka : wybrane zagadnienia / red. Małgorzata Karwowska-Struczyk, Ewa Skłodownik-Rycaj. – Warszawa : IBE, 2007. – 266, [3] s. : fot., portr. ; 21 cm. – ISBN 978-83-87925-83-3


21. PORTMANN, Rosemarie
Jakiego kształcenia potrzeba dzieciom? : istota zagadnienia / Rosemarie Portmann ; [tł. z niem. Beata Maria Kamińska]. – Kielce : Jedność, 2007. – 63 s. ; 21 cm. – ISBN 978-83-75-49-009-1


22. Program wychowawczy dla dzieci od 3 do 10 roku życia na podstawie serii książek „Kamyczek” : kamyczkowe rady / aut. Beata Salmanowicz [et al.]. – Warszawa : Rea, 2005. – 133, [1] s. : il. kolor. ; 23 cm. – ISBN 83-7141-699-7


23. PUŚLECKI, Władysław
Praca domowa najmłodszych uczniów / Władysław Puślecki. – Kraków : Impuls, 2005. – 69, [1] s. : tab. ; 24 cm. – ISBN 83-7308-531-9


24. PYCZEK, Ewa
50 [Pięćdziesiąt] ortograficznych limeryków nie tylko dla dyslektyków / Ewa Pyczek, Agnieszka Pyczek ; rys. Beata Podworska. – Gdańsk : Harmonia, 2005. – 55, [1] s. : il. ; 24 cm. – ISBN 83-7134-186-5


25. Rozwój i edukacja dziecka : szanse i zagrożenia / red. Sabina Guz ; [aut. Andrzej Twardowski et al.]. – Lublin : UMCS, 2005. – 438 s. ; 24 cm. – ISBN 83-227-2454-3


26. SKRZETUSKA, Ewa
Przyswajanie pisma przez uczniów ze słabym widzeniem w klasach 1-3 / Ewa Skrzetuska. – Lublin : UMCS, 2005. – 204 s. ; 24 cm. – ISBN 83-227-2446-2


27. SMITH, Charles A.
Grupa bez przemocy : 162 zabawy i ćwiczenia dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, uczące empatii i współpracy / Charles A. Smith ; il. Nancy L. Downing ; [tł. z ang. Joanna Sabbo-Gołębiowska]. – Kielce : Jedność, 2007. – 208 s. : rys. ; 29 cm. – ISBN 978-83-7442-510-0


28. TOŃSKA-MROWIEC, Anna
Języczkowe przygody i inne bajeczki logopedyczne / Anna Tońska-Mrowiec ; [il. Aneta Dramińska]. – Gdańsk : Harmonia, 2005. – 117, [1] s. : rys. ; 30 cm. – ISBN 83-7134-193-8


29. W szkole : propozycje ćwiczeń, zabaw i eksperymentów / [aut. Sandra Hänsch, Gabriele Wensky, Jutta Einchhorn ; tł. z niem. Aldona Szymaszek. – Kielce : Jedność, cop. 2007. – 67 s. : il. kolor. ; 29 cm. – ISBN 978-83-742-402-8


30. WĘGLIŃSKA, Maria
Jak się przygotować do zajęć zintegrowanych / Maria Węglińska. – Wyd. 2. – Kraków : Impuls, 2005. – 125, [1] s. : rys. ; 21 cm. – ISBN 83-7308-519-X


31. Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole / red. Sabina Guz, Jolanta Andrzejewska ; [aut. Tomasz Karski et al.]. – Lublin : UMCS, 2005. – 312, [1] s. ; 24 cm. – ISBN 83-227-2455-1


32. Z zabawą i bajką w świecie sześciolatka / aut. Lucyna Brzozowska [et al.]. – Wyd. 2. – Kraków : Impuls, 2005. – 237, [1] s. : il. ; 24 cm + CD. – ISBN 83-7308-545-9


33. ZAJĄCZKOWSKI, Krzysztof
Program profilaktyczno-wychowawczy dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Krzysztof Zajączkowski. – Wyd. 2. – Krakow : Impuls, 2005. – 158, [2] s. : rys. ; 24 + CD. – ISBN 83-7308-534-3


34. Zreformowana wczesna edukacja – od refleksji ku działaniom nauczyciela / red. nauk. Marzenna Nowicka. – Warszawa : Żak, 2005. – 263 s. ; 21 cm. – ISBN 83-89501-47-5


Do góry




wydawnictwa ciągłe



1. ADAPTACJA dziecka do szkoły jako zadanie rozwojowe / Paweł Kurtek, Renata Kurtek // Nauczanie Początkowe. – 2006/2007, nr 1, s. 7-15


2. AUTORSKI program zajęć ruchowych w nauczaniu zintegrowanym – przyszłością edukacji zdrowotnej / Jerzy Urniaż, Marzena Jurgielewicz-Urniaż // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2006, nr 5, s. 30-35


3. „BEZPIECZNA droga” / Dorota Strzałkowska, Aleksandra Tybinkowska // Wychowanie Komunikacyjne. – 2005, nr 1, s. 15


4. CELE kształcenia w edukacji wczesnoszkolnej / Bogumiła Dudzińska // Życie Szkoły. – 2006, nr 4, s. 9-14


5. CELE nauczania języka angielskiego w kształceniu zintegrowanym / Izabela Kamocka // Życie Szkoły. – 2006, nr 7, s. 39-41


6. CELE wczesnoszkolnej edukacji matematycznej / Jadwiga Hanisz // Życie Szkoły. – 2005, nr 6, s. 10-15


7. CHCĘ być molem książkowym a nie mugolem / Janina Moskalczuk // Biblioteka w Szkole. – 2006, nr 4, s. 7-8


8. CHCĘ dbać o zdrowie / Grażyna Mydra, Bożena Bejm // Życie Szkoły. – 2005, nr 9, s. 29-34


9. CHODŹMY do lasu / Wanda Kurkowska // Życie Szkoły. – 2005, nr 4, s. 45-48


10. „DBAM o zdrowie” program edukacji zdrowotnej w kształceniu uczniów w wieku wczesnoszkolnym / Mirosława Parlak // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 2, s. 27-34


11. DOBÓR uczniów do oddziałów klasy pierwszej w szkołach podstawowych / Elżbieta Lewandowska // Nauczanie Początkowe. – 2006/20007, nr 1, s. 37-42


12. DROGA dziecka do szkoły – scenariusz jednostki zintegrowanej dla klasy I / Jolanta Skowrońska // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 2, s. 65-70


13. DZIĘKUJĘ Ci, Mamo – Dziękuję Ci, Tato / Aleksandra Sumara // Wychowawca. – 2007, nr 5, s. 28-29


14. EDUKACJA ekologiczna w nauczaniu zintegrowanym / Zdzisław Gasz // Przyroda Polska. – 2005, nr 8, dod. s. 7


15. EDUKACJA przedszkolna i wczesnoszkolna w USA / Ewa Zawidniak, Agata Majewicz, Piotr Majewicz // Życie Szkoły. – 2005, nr 9, s. 53-58


16. EFEKTYWNOŚĆ kształcenia zintegrowanego w świetle badań (na podstawie literatury przedmiotu) / Iwona Borawska // Edukacja. – 2007, nr 4, s. 47-67


17. INTEGRACJA czynnościowa / Marzenna Majchrzak // Życie Szkoły. – 2005, nr 8, s. 13-17


18. JA, ty – my i ekologia / Elżbieta Sołtysowska // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 2, s. 48


19. KOMPETENCJE emocjonalne nauczycieli edukacji elementarnej a problemy związane z adaptacją uczniów / Alicja Korzeniecka-Bondar // Nauczanie Początkowe. – 2006/2007, nr 16, s. 29-36


20. KOMPETENCJE informatyczno-medialne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej / Anna Szkolak // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 3, s. 42-49


21. KONDYCJA edukacji wczesnoszkolnej w środowisku wiejskim / Urszula Tyluś // Nowa Szkoła. – 2006, nr 3, s. 4-8


22. KONKURS wiedzy czytelniczej / Katarzyna Zakrzewska // Nauczanie Początkowe. – 2006/2007, nr 2, s. 56-59


23. KONKURSY – skuteczna forma wychowawczo-edukacyjna / Barbara Gruzla, Agnieszka Kubicka // Wychowanie Komunikacyjne. – 2005, nr 3, s. 5-6


24. KONKURSY tematyczne z wykorzystaniem fragmentów literatury dziecięcej / Małgorzata Tomasik // Nauczanie Początkowe. – 2006/2007, nr 2, s. 60-68


25. KSZTAŁCENIE i wychowanie w edukacji wczesnoszkolnej w małej szkole / Alicja Walenda // Edukacja. – 2007,nr 4, s. 97-99


26. LEKCJA twórczości w kształceniu zintegrowanym / Alicja Bednarczyk // Wychowawca. – 2007, nr 11, s. 29


27. LITERATURA dziecięca w edukacji wczesnoszkolnej / Anna Łojek // Nauczanie Początkowe. – 2006/2007, nr 2, s. 99-102


28. METODA projektu w nauczaniu zintegrowanym / Lucyna Uznańska-Skrzypczyk // Życie Szkoły. – 2006, nr 3, s. 24-27


29. NASTAWIĆ na przyszłość / Jacek Wolak // Przegląd Oświatowy. – 2006, nr 17, s. 14-15


30. NAUCZANIE przedszkolne i wczesnoszkolne : siedem uwag, aby odpowiedzieć na potrzeby dzieci / Hugues Denisot // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 3, s. 24-26


31. NAUCZANIE zintegrowane : scenariusz zajęć integralnych / Halina Grębowska // Edukacja Pomorska. – 2006, nr 21/22, s. 32-39


32. NAUCZYCIEL edukacji wczesnoszkolnej / Kazimierz Żegnałek // Życie Szkoły. – 2006, nr 3, s. 4-9


33. NAUCZYCIEL i Internet – czyli jak wykorzystać strony przeznaczone dla dzieci / Agnieszka Kaczmarek // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 3, s. 50-59


34. OSIĄGNIĘCIA techniczne uczniów w systemie kształcenia przedmiotowego i zintegrowanego / Krystyna Kusiak, Alina Ładziak // Życie Szkoły. – 2005, nr 3, s. 4-8


35. POZNAJEMY las / Renata Korpan, Monika Szczepańska // Życie Szkoły. – 2006, nr 5, s. 14-35


36. PRACA nad poezją w klasach I-III : przegląd stanowisk / Beata Korus // Nauczanie Początkowe. – 2006/2007, nr 2, s. 26-31


37. PROGRAM edukacji czytelniczej i medialnej przeznaczony dla klas I-III / Beata Korus // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 3, s. 71-77


38. PROPOZYCJA scenariusza zajęć promującego zdrowy styl życia dla klasy II – integrującego treści polonistyczne, środowiskowe, muzyczne i ruchowe / Alicja Aszkiewicz // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 2, s. 75-77


39. PRZEKŁAD intersemiotyczny jako metoda pracy z tekstem literackim w nauczaniu zintegrowanym / Bożena Banasiak, Jolanta Witczak // Wszystko dla Szkoły. – 2005, nr 5, s. 4-5


40. PRZEPISY ruchu drogowego dla pierwszoklasisty / Dorota Dąbrowska // Wychowanie Komunikacyjne. – 2005, nr 1, s. 5


41. PRZYJACIELE Ziemi / Barbara Wieczorek // Życie Szkoły. – 2005, nr 4, s. 52-53


42. REFORMA edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli / Kazimierz Żegnałek // Nowa Szkoła. – 2007, nr 1, s. 4-11


43. ROLA nauczyciela w adaptacji dziecka do szkoły / Agnieszka Karczmarczyk // Nauczanie Początkowe. – 2006/2007, nr 1, s. 21-28


44. ROZWIJANIE kompetencji samokształceniowych metodą projektów w edukacji wczesnoszkolnej / Gabriela Kryk // Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 7, s. 32-35


45. ROZUMIENIE zjawisk przyrodniczych / Irmina Zioło // Życie Szkoły. – 2006, nr 5, s. 5-10


46. SCENARIUSZ zajęć dla klasy III z wykorzystaniem programu telewizyjnego / Beata Korus // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 3, s. 83-90


47. ŚRODOWISKO jako źródło wiedzy i aktywności dziecka w młodszym wieku szkolnym / Mirosława Parlak // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 4, s. 7-11


48. ŚRODOWISKO w edukacji wczesnoszkolnej / Hanna Uździcka // Życie Szkoły. – 2006, nr 10, s. 14-19


49. TEORIA inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w edukacji wczesnoszkolnej / Jolanta Faliszewska // Życie Szkoły. – 2007, nr 8, s. 45-48


50. URODZINY (ćwiczenia dla klasy II szkoły podstawowej) / Beata Rechnio // Wszystko dla Szkoły. – 2007, nr 9, s. 10


51. UTWORY poetyckie Józefa Ratajczaka źródłem wielostronnej aktywności dzieci w młodszym wieku szkolnym / Wioletta Muszyńska // Nauczanie Początkowe. – 2006/2007, nr 2, s. 16-25


52. W PRACOWNI komputerowej / Ewa Barczewska // Życie Szkoły. – 2006, nr 5, s. 41-43


53. WIELKA potrzeba edukacji medialnej / Justyna Dobrołowicz // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 3, s. 7-13


54. WYCHOWANIE fizyczne w kształceniu zintegrowanym – oczekiwania nauczycieli wobec szkoły / Małgorzata Pelczarska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2007, nr 5, s. 32-35


55. WYCHOWANIE patriotyczne w edukacji wczesnoszkolnej / Helena Radziewicz // Wychowawca. – 2007, nr 9, s. 16-17


56. WYKORZYSTANIE komputera do poznania biblioteki szkolnej / Beata Sobolewska // Biblioteka w Szkole. – 2006, nr 10, s. 20


57. WYKORZYSTANIE piłek edukacyjnych w kształceniu zintegrowanym : wyniki eksperymentu pilotażowego w klasie I / Lidia Groma // Lider. – 2006, nr 12, s. 15-20


58. WYKORZYSTANIE ruchu w nauczaniu zintegrowanym / Danuta Umiastowska // Życie Szkoły. – 2006, nr 2, s. 21-26


59. ZABAWY, zagadki, rebusy… / Teresa Gruzla // Wychowanie Komunikacyjne. – 2005, nr 3, s. 4-5


60. ZAMIEŃ papier na słowa / Jolanta Faliszewska ; rozm. Piotr Kowalczuk // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 9, s. 50-51


61. ZASŁONIONA biblioteka / Alicja Maciejewska // Biblioteka w Szkole. – 2005, nr 4, s. 13


62. ZESTAWIENIE bibliograficzne w wyborze dotyczące systemu wartości w edukacji wczesnoszkolnej / Anna Klimaszewska // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 1, s. 96-104


63. ZIMOWA edukacja komunikacyjna / Adam Trela // Wychowanie Komunikacyjne. – 2005, nr 1, s. 8-9


64. ZIMOWO-WIOSENNA edukacja komunikacyjna / Adam Trela // Wychowanie Komunikacyjne. – 2006, nr 3-4, s. 18-19


Do góry




Gdańsk, 10.04.2008 r.

Zestawienie opracowała
Małgorzata Zienkiewicz



Pisanie - zestawienie bibliograficzne / Małgorzata Zienkiewicz [online]. [dostęp: od 29 maja 2008]. Dostępny w Word Wide Web: http://www.pbw.gda.pl/bibliopisanie.html


Wydawnictwa zwarte

Wydawnictwa ciągłe

Wersja do druku (WORD)

webmaster                                                                                                                     layout : Szablonownia